Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lofprijzing en aanbidding voor de Protestantse Kerk Nederland

  • Simon de Haan

    Wie wil mij helpen met het opzetten van een lofprijzingsgroep voor de Protestantse Kerk Nederland?

    Ik wil een lofprijzings- en aanbiddings- en gebedsgroep opzetten voor de Protestantse Kerk Nederland, die bidt voor een opleving in het kerkgenootschap en de vervulling met de Heilige Geest, en ook geregeld naar buiten treedt door musicaal en anderszins mee te werken aan bijzondere kerkdiensten in diverse gemeenten, waarbij lofprijzing en aanbidding een belangrijke plaats zullen innemen. Zo wil ik in samenwerking met plaatselijke gemeenteleden (wellicht ook de predikant) bidden om de vernieuwing in de Geest in die gemeente.

    Hoe het precies zal worden uitgewerkt, kan ik nu nog niet zeggen. Ik weet ook nog niet, waar in Nederland het zal worden opgezet.

    Het lijkt mij ook een aardig idee om dit te combineren met een leefgemeenschap, zodat je gemakkelijk dagelijks gezamenlijk een bidstond cq. getijdengebed kunt houden, waarin je tevens steeds oefent met lofprijzen en aanbidden. Of het ook echt van een woongroep gaat komen, hangt mede af van de mensen die aan het project willen meewerken.

    Gebed is in elk geval de motor.

    Herken jij je in deze droom?

    Wil jij je leven toewijden aan Jezus? Heb je hart voor de Protestantse Kerk Nederland? Heb je een hart voor lofprijzing en voorbede? Wil jij je dienstbaar opstellen aan de kerken?

    Of heb je nog vragen hierover?

    Neem dan gerust contact met mij op.

    “Niet door kracht, noch door geweld, maar door mijn Geest.”, zegt de HEER der heerscharen.

  • shaan

    hoi

  • akko

    Heel goed initiatief.

  • Akko

    Het kan aan mij liggen maar het blijft wel heel stil rondom dit zo belangrijke en ontbrekende onderwerp.

    Graag wat reacties aub.

  • Jack Dekker

    ik heb dit wel op mijn hart maar ben twee jaar geleden naar een evangelische gemeente gegaan.

  • Akko

    Beste Jack.

    Dat is natuurlijk ook een optie maar het idee is denk ik om binnen de pkn wat actie te organiseren,

    wat per plaats kan verschillen,maar toch wel mogelijk moet zijn.